luni, 23 mai 2011

motorul anului 2011

  Anul acesta, competitia International Engine of the Year 2011 a adus o surpriza placuta pentru concernul Fiat, care a reusit sa-si adjudece marele premiu prin micul motor Twin-Air in doi cilindri. Iata care au fost toate premiile acestei editii Motorul Anului 2011.
   Dominatia germanilor in competitia International Engine of the Year a fost intrerupta de italienii de la Fiat, gratie micului, dar revolutionarului motor in doi cilindri si cu tehnologie Twin-Air, care a debutat pe modelul Fiat 500. Astfel, propulsorul italienilor le-a "suflat" coroana celor de la Volkswagen, al caror TSI de 1,4 litri a castigat ultimele editii, iar acum s-a plasat pe locul al doilea, la 26 de puncte diferenta.
  Este a doua oara in istoria competitiei cand un motor cu cilindree mai mica de 1,0 litri castiga marele trofeu , dupa ce, in 1999, premiera a constituit-o motorul de 1,0 litri VVT-i de pe Toyota Yaris. Conform oficialilor italieni, extrem de multumiti de acest rezultat, prin acest motor in doi cilindri au dorit sa demonstreze versatilitatea tehnologiei MultiAir si ca moda downsizing nu inseamna compromisuri.
  In opinia multor specialisti, micul motor de numai 875 cmc si avand doar doi cilindri, asociati cu un turbocompresor, are un comportament demn de al unui motor in patru cilindri cu aceleasi performante - motorul Twin-Air de sub capota lui Fiat 500 are 85 CP, similar cu majoritatea propulsoarelor de cilindree mica (intre 1,0 si 1,4 litri) de pe masinile de clasa mini si mica.
1. Fiat 875cc two-cylinder (Fiat 500) - 372 p.
2. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Polo, Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Skoda Fabia RS, VW Touran, Seat Ibiza/Cupra, Alhambra, Audi A1) - 346 p.
3. Ferrari 4.5-litre V8 (458 Italia) - 278 p.
4. BMW 3-litre DI twin turbo (BMW 135i, M Coupe, 335i, 535i, X3 35i, X5 35i, X6 35i, Z4, 740i) - 275 p.
5. Audi 2.5-litre five-cylinder turbo (Audi TT RS, RS3) - 192 p.
6. BMW M 4-litre V8 (M3) - 159 p.
7. BMW diesel twin turbo (123d, X1) - 127 p.
8. BMW 1.6-litre four-cylinder turbo (Mini Cooper S, Countryman Cooper S, Mini Works, Clubman Works) - 126 p.
 Personal,tare as vrea sa vad criteriile pe care s-a votat.Pentru ca,daca motorul celor de la Fiat este intradevar cel mai ecologic in privinta emisiilor poluante,in privinta eficientei am unele indoieli in comparatie cu motorul celor de la BMW.
   Vorbesc despre doua masini cu totul diferite, din clase diferite, pentru categorii diferite de clienti, cu preturi deloc comparabile: Fiat 500 cu noul motor cu 2 cilindri, de 0,9 litri si BMW 320d EfficientDynamics Edition, cu motor turbodiesel de 2 litri si 163 CP.

Fiat-BMW Limitele eficientei: Fiat 500 are acelasi consum ca BMW 320d
Aceste versiuni sunt cele mai economice din gamele lor si cu toate ca sunt foarte diferite, au acelasi consum mediu!
Exact, o masina de clasa mini, cu motor de 0,9 litri, turbo, de 85 CP, are acelasi consum mediu ca o masina de clasa medie, premium, echipata cu un turbodiesel de 2 litri si 163 CP. Evident, performantele dinamice nu sunt comparabile.
  Asta arata limitele eficientei acestui motor. Un motor mic, fie el si cu 2 cilindri, nu garanteaza valori exceptionale si de neatins de altele mai mari, in ceea ce priveste consumul. Pentru ca un motor mic depune mult mai mult efort pentru a propulsa masina decat unul mai mare. Nimeni nu va merge cu Fiat 500 0,9 TwinAir cum ar merge cu bicicleta. Va merge normal, cu acceleratii normale, dictate de rabdarea soferului si de trafic.
Iar rezultatul este acelasi, la nivelul consumului, cu al unei masini premium, sport.
Iata si valorile comparative ale celor doua masini (recunosc faptul ca este foarte ciudat sa pun in aceeasi fisa tehnica un Fiat 500 si un BMW 320d :) )
BMW-vs-Fiat-consum Limitele eficientei: Fiat 500 are acelasi consum ca BMW 320d

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu