duminică, 13 noiembrie 2011

REPARATIE ELECTROMOTOR OPEL ASTRA G 1,6 BENZINA

Masina este echipata cu electromotor VALEO,cod D6R16. Este un electromotor cu reductor.pentru repararea acestuia se decupleaza bornele bateriei.Atentie la codul de la casetofon sau CDplayer,se pierde si trebuie reintrodus la final.Etapa ulterioara consta in scoaterea firelor de pe bobina electromotorului .Firul de la baterie cu piulita de 8 (cheie 13),firul de la contact cu piulita de 6 (cheie10).cel mai usor se scot cu ajutorul cheilor tubulare,puse pe o cheie cu clichet.electromotorul este prins pe carcasa in doua suruburi.la cel din partea de jos este aces foarte usor,se demonteaza cu o cheie de 13 cu antrenor articulat,care se introduce printre bara de torsiune si planetara.la cel deal doilea accesul este mai dificil,se afla dupa bobina electromotorului.nu este un simplu surub ,ci un prezon pe care este prinsa si masa electromotorului.se scoate piulita de 8 ,se demonteaza firul de masa,si abia apoi se demonteaza acest prezon.aici este absolut necesara o tubulara de 13 lunga cu antrenor,altfel nu se poate demonta.se extrage electromotorul,iese usor,este spatiu suficient.pe banc se demonteaza.periile au o formaa  tipica trapezoidala,nu necesita lipire la inlocuirea lor.cu mare grija se umbla la suportul acestor perii ,pentru ca este confectionat dintr-o ebonita casanta.se verifica statorul,este echipat cu magneti permanenti .acestia se  pot dezlipi sau sparge.de asemene se verifica starea bucselor,care nu trebuie sa permita jocuri axiale.in momentul extragerii statorului se poate deplasa distantierul de pe rotor,se va remonta corespunzator in pozitia initiala.timpul de efectuare acestei operratii este de aproximativ 2ore,pret perii 48lei,pret suport perii (cu tot cu perii incluse 120lei).
   DRUMURI BUNE FARA OPRIRI  !

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu