duminică, 7 octombrie 2018

Repair FVDI

  In acest clip prezint procedura de reparare a programatorului FVDI atunci cand acesta nu functioneaza pe K-line.Procedura prezentata poate fi folosita pe orice versiune de FVDI.Aceasta procedura se utilizeaza strict in momentul in care programatorul este functional pe CAN (firmware nealterat in procesor) dar nu functioneaza pe K-line.Cum am spus in preambulul clipului,este esential sa verificam continuitatea cablului dintre programator si mufa OBD2 a masinii inainte de a trece la modificari pe partea hardware a programatorului.Aceasta o facem cu ajutorul unui aparat de masura ,dar presupune sa avem schema pinilor acestuia.Mai simplu,aceasta verificarese poate face cu ajutorul unui cablu asupracaruia avemcertitudinea ca este functional.Se poate folosi un cablu de la orice versiune de FVDI deoarece schema de conexiune este identica.Daca tot nu reusim sa ne conectam pe K-line se va trece la remedierea programatorului folosind procedura prezentata in videoclip.Componentele necesare sunt la un pret modic ,cu exceptia multiplexorului cu 16 canale ADG1406BRUZ ,care este mai scump si destul de greu de gasit.El este produs de firma ANALOG DEVICE si este mai dificil de gasit deoarece marile retele de distributie de componente electronice nu il au pe stoc.Remedierea pe care o prezint are ca scop refacerea functionalitatii programatorului si nu un upgrade de hardware acestuia.Se va lucra cu deosebita grija ,evitandu-se supraincalzirii PCB.Traseele sunt subtiri si sunt predispuse din aceasta cauza la exfoliere ,ceea ce ar duce la deterioarea iremediabila a programatorului.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu