miercuri, 29 martie 2017

Cheie auto cu telecomanda

    Desi mai am un articol pe aceasta tema trebuie sa revin cu cateva explicatii mai ample.Trebuie sa plecam de la premisa ca nu putem trata acest subiect in general,deoarece fiecare marca si model are un model unic,personalizat de telecomanda si chip.Astfel,cheia dvs indeplineste doua functii cea de pornire si cea de comanda a inchiderii centralizate.Cele doua functii sunt indeplinite de doua elemente distincte din cheie ,transponderul si partea de radiofrecventa.Transponderul este programat in immobilizatorul masinii iar partea de radiofrecventa in unitatea de comfort a masinii.In unele cazuri aceste functii sunt inglobate intr-un singur element (Megane2,AstraH,VectraC,etc).Defectarea acestuia duce la nefunctionarea ambelor sisteme de pornire si a inchiderii centralizate.In alte cazuri ,cum ar fi la Rover,o functie este suplinita de cealalta,astfel deschiderea din telecomanda permite si pornirea masinii(aceasta metoda este mai rar intalnita,nefiind foarte fiabila)



    In general ,partea de radiofrecventa pt comanda inchiderii centralizate lucreaza pe 433Mhz.Sunt masini totusi care au frecvente diferite ,315 (Mercedes) sau 866Mhz (BMW).Acest element de comanda a inchiderii este alimentat dintr-o baterie cu lithiu.Cu timpul bateria se consuma si trebuie inlocuita.Inlocuirea se face cu o baterie identica cu cea pe care o gasim in telecomanda.ideal ar fi ca inainte de a monta noua baterie sa o masuram.Ea trebuie sa aiba o tensiune de peste 3V.De multe ori,datorita depozitarii indelungate acestea se autodescarca,si fie nu functioneaza,fie necesita inlocuirea dupa un scurt timp.(O particularitate o reprezinta BMW care este alimentat de un acumulator care se reincarca pe timpul functionarii autoturismului)
   Atrag atentia asupra inlocuiirii baterilor din telecomanda.Desi pare o operatie foarte simpla ar fi bine ca sa ii acordam atentie pentru a preintimpina neplaceri ulterioare.Este bine sa se noteze sau sa se faca o fotografie a dispunerii baterii in modul initial.Personal,am avut foarte multe cazuri in care bateria a fost montata cu polaritate inversata.in unele cazuri aceasta adus la distrugerea telecomenzii si necesitatea inlocuirii.Asa cum am subliniat bateria se inlocuieste doar cu un model identic.Cele mai des intalnite modele de baterii sunt CR2016 si CR2025


.Acestea au acelasi diametru dar difera prin grosime.Am intalnit cazuri in care incercand sa monteze un CR25 in locul lui CR16 au fost distruse elementele de conectica.
   In urma inlocuirii bateriilor apare de multe ori fenomenul de desincronizare.Acest fenomem sa refera la faptul ca desi masina recunoaste telecomanda,codul primit este diferit.de multe ori resincronizarea se poate face urmand procedura din Autodata specifica fiecarui model in parte .In alte cazuri este necesara folosirea unei aparaturi specializate ,a unui programator.De asemenea trbuie reamintit faptul ca la  anumite modele este necesara si cunoasterea codului PIN pentru a face resincronizarea.
     In multe cazuri in care telecomanda nu comanda inchiderea centralizata trebuie verificata deoarece este posibil ca nu ea sa fie de vina ci receptorul aflat in masina.Pentru aceasta este recomandabil sa va adresati unui centru de diagnoza auto care va poate determina care element este defect.
     Va multumesc pentru atentia acordata.Pentru eventuale lamuriri voi raspunde prin mail dar numai celor care sunt abonati.Un like si un share ar ajuta foarte mult acest blog!