vineri, 5 iulie 2019

Reparatie AC Astra G Z16XE

 Am avut la reparat zilele acestea un Opel Astra G a carui AC nu functiona.Dupa diagnoza eroarea pe care am gasit-o se referea la faptul ca senzorul de presiune freon raporta valoarea 0.Am verificat cu ajutorul aparatului de incarcare si am gasit valoarea nominla de 7,4bar,valoare care se incadreaza in limitele normale de functionare a sistemului.Am continuat cu inlocuirea senzorului ,desi proprietarul a spus ca a fost schimbat recent,dar am banuit ca a fost utilizat o piesa de slaba calitate ,aftermarket.Desi am inlocuit piesa cu una originala problema nu a fost rezolvata. In acest caz, am scos TIS2000si am continuat cu verificarea continuitatii firelor .Masina este echipata cu Engine cooling module (modul de racire a motorului),iar firele de la senzor intra intai in acesta.Continuitatea fiind OK,dar avand la dispozitie un astfel de modul,desi nu aveam nici un DTC pe el am incercat prin inlocuirea acestuia.Nici acum nu a pornit AC ECU avand acelasi defect ,presiune freon 0".Am concluzionat ca cel mai probabil solutia ar fi de inlocuire a ECU (HSFI 2.1),dar inainte de a lua acesta decizie am trecut sa verificam versiunea de software din acesta cu ajutorul GM MDI. Nu mica ne-a fost surpriza cand acesta a arata ca versiunea de soft utilizata in ECU era inadecvata dupa VINul masinii.Am facut procedura de SPS prin care ECU a fost reflashuit cu versiunea necesara si imediat eroarea a disparut iar AC a inceput sa functioneze normal.
  Durata acestei reparatii a fost destul de mare ,implicit si costurile.Problema ar fi fost mult mai usor rezolvata daca proprietrul ne-ar fi adus la cunostinta ca ECU a fost inlocuit.
  Morala articolului ar fi ca o informare reala si precisa cu operatiile anterioare din partea proprietarului duce atat la un timp mai scurt de reparatie cat si la scaderea pretului.
SPS cu GM MDI ECU Z16XE

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu