luni, 7 noiembrie 2011

pregatirea masinii pentru iarna

        Iarna. Temperaturi scazute, umiditate ridicata, zapada, gheata, sare si nisip pe drumuri…Acestea sunt conditiile pentru care soferii ar trebui sa isi pregateasca masinile.Iata cateva lucruri pe care este bine sa le facem pentru a nu avea neplaceri in sezonul rece. 
Schimbarea si verificarea anvelopelor(este obligatorie din acest an cand este zapada)
Anvelopele de iarna sunt esentiale pentru siguranta condusului, si au o capacitate de curatare mult mai mare. Este recomandata utilizarea lor la temperatura mai mica de +7 C. Adancimea rizurilor este foarte importanta. Potrivit expertilor in anvelope, adancimea rizurilor ar trebui sa fie de minimum 4mm.
De asemenea echilibrarea rotilor este bine sa o facem pentru a preveni uzuri la sistemul de directie.
Sistemul de franare – doar o verificare vizuala nu este suficienta
      Chiar cand franele dumneavoastra sunt in stare perfecta, acest lucru nu inseamna ca vor actiona imediat. Sistemul de franare trebuie sa functioneze asupra tuturor rotilor in acelasi timp, cu aceeasi intensitate. Chiar daca la prima vedere totul pare sa fie in regula, o verificare pe tester-ul de franare este un mod mult mai sigur de afla rezultatul.
 De asemnea este necesara verificarea lichidului de frana. Daca punctul de fierbere nu corespunde cu cel recomandat( este scazut), se pot forma bule in lichidul de frana ce pot afecta eficienta franelor. Acest lucru poate reprezenta un pericol evident, in special iarna in munti.
Sistemul de racire
Pe langa verificarea densitatii si conditiei sistemului de racire, sunt de asemenea importante nivelul si concentratia mix-ului de anti-inghet, iar daca este necesar adaugati lichid de racire.
Trebuie sa fie cel putin 40% solutie concentrata in lichidul de racire. Pentru un motor rece, indicatorul trebuie sa fie intre “MIN” si “MAX”, in timp ce un motor cald indica un nivel deasupra “MAX”.
Bateria
In perioada iernii bateria este predispusa la un nivel ridicat de degradare. Cand vremea este rece, doar o parte a capacitatii bateriei este valabila pentru pornirea motorului. O baterie descarcata poate ingheta chiar la cateva grade sub 0.
De aceea recomad verificarea bateriei si a incarcarii inainte ca vremea sa se raceasca, iar daca este nevoie va fi incarcata, curatate bornele si etansata corespunzator. In plus, densitatea solutiei de electrolit trebuie sa fie determinata, iar daca este necesar, va fi adaugata apa distilata. Este o idée buna de altfel sa detineti in masina o pereche de cabluri electrice in perioada iernii.
Stergatoarele
Importanta stergatoarelor este deseori subapreciata. Dar ganditi-va – siguranta dumneavoastra depinde de cat de bine vedeti. In general este recomandat sa schimbati stergatoarele de cate ori acestea lasa urme pe parbriz.Verificati cat de bine functioneaza rezervorul stergatoarelor cu lichid de spalare si folositi numai lichid de iarna.Daca acesta ingheata va compromite definitiv pompa strop-gel.
Pentru stergatoarele obisnuite, puteti lipi carton pe lungimea lamelor pentru a preveni inghetarea acestora pe parbriz. Daca stergatoarele ingheata totusi pe parbriz, nu trageti cu putere si nu le intoarceti pentru ca s-ar putea deteriora .
Verificarea farurilor
   Uitati-va daca toate becurile luminilor exterioare si a semnalelor sunt functionabile.
Puteti inlatura zapada si gheata de pe farurile din policarbonat folosind o perie moale si un lichid pentru dezghetare. Nu folositi o razuitoare dura, pentru ca dauneaza invelisului protector al farului.
Spalarea corecta a masinii iarna
In ciuda protectiei anti-coroziunii, gheata si apa pe caroseria masinii ar putea sa produca crapaturi prin care sarea ar putea penetra. In general este recomandat ca exteriorul masinii sa fie curatat la doua sau trei saptamani pentru a fi inlaturata sarea de pe drum.
Dupa spalarea masinii, uscati bine incuietorile si verificati franele. Cateva apasari pe pedala de frana ar trebui sa functioneze. Daca masina este spalata regulat, este important sa fie curate discurile rotilor si capacul butucului pentru a preveni depunerea de sare.
Lanturile pentru zapada
Intotdeauna montate pe suprafata rotilor, lanturile de zapada imbunatatesc tractiunea cat si franarea pe drumurile inghetate si inzapezite. Cand alegeti lanturile, optati pentru cele care se pot atasa foarte usor. Incercati sa puneti lanturile pe roti cand sunteti calm si relaxat acasa; incercarea de a citi instructiile in frig si zapada nu este deloc placut.
Depozitati lanturile intr-un loc accesibil al masinii dumneavoastra. Aveti grija daca veti calatorii in alta tara: in cateva tari europene este obligatoriu sa aveti si sa utilizati lanturi de zapada in perioada iernii.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu