BDM frame aluminium cu 22 adaptoare :: OBD2 Diagnoza Auto
Produsul prezentat este foarte util in atelierele de electronica auto.El reprezinta un upgrade fata de varianta anterioara din plastic.
Cadrul BDM este din aluminium ,foarte masiv.Acesta asigura o buna stabilitate a ECU pe timpul citiri sau scrierii.Placa portprobe culiseaza mult mai usor asigurand o buna pozitionare pe portul BDM,eleiminind riscul de deteriorare a ECU.Acest cadru beneficiaza si de o iluminare backround pentru o mai buna vizibilitate.Pentru a putea folosi iluminarea este necesara procurarea unui adaptor 12v minim 1A ,deoarece acesta nu este inclus in pret.
Probele sunt realizate in raport de 1:1 dupa cele de la Alientech si modul lor de utilizare seva regasi in fiserele help din software Ksuite.Aceste probe sunt monoplaca si utilizeaza ace POGO (cu arc) pentru a optimiza realizarea conexiunii.
In momentul achizitiei ve-ti primisi 4 probe tip stilou(PEN).Ele sunt utilizate pentru trecerea in BootMode sau Tricore ,fara a fi necesara nici o lipire.
Pretul acestui produs este foarte competitiv in raport cu beneficiile obtinute .
blog despre masini,probleme tehnice,tuninng auto,alarme auto,xenon,diagnoza si tuning auto
joi, 18 iulie 2019
marți, 9 iulie 2019
duminică, 7 iulie 2019
vineri, 5 iulie 2019
Reparatie AC Astra G Z16XE
Am avut la reparat zilele acestea un Opel Astra G a carui AC nu functiona.Dupa diagnoza eroarea pe care am gasit-o se referea la faptul ca senzorul de presiune freon raporta valoarea 0.Am verificat cu ajutorul aparatului de incarcare si am gasit valoarea nominla de 7,4bar,valoare care se incadreaza in limitele normale de functionare a sistemului.Am continuat cu inlocuirea senzorului ,desi proprietarul a spus ca a fost schimbat recent,dar am banuit ca a fost utilizat o piesa de slaba calitate ,aftermarket.Desi am inlocuit piesa cu una originala problema nu a fost rezolvata. In acest caz, am scos TIS2000si am continuat cu verificarea continuitatii firelor .Masina este echipata cu Engine cooling module (modul de racire a motorului),iar firele de la senzor intra intai in acesta.Continuitatea fiind OK,dar avand la dispozitie un astfel de modul,desi nu aveam nici un DTC pe el am incercat prin inlocuirea acestuia.Nici acum nu a pornit AC ECU avand acelasi defect ,presiune freon 0".Am concluzionat ca cel mai probabil solutia ar fi de inlocuire a ECU (HSFI 2.1),dar inainte de a lua acesta decizie am trecut sa verificam versiunea de software din acesta cu ajutorul GM MDI. Nu mica ne-a fost surpriza cand acesta a arata ca versiunea de soft utilizata in ECU era inadecvata dupa VINul masinii.Am facut procedura de SPS prin care ECU a fost reflashuit cu versiunea necesara si imediat eroarea a disparut iar AC a inceput sa functioneze normal.
Durata acestei reparatii a fost destul de mare ,implicit si costurile.Problema ar fi fost mult mai usor rezolvata daca proprietrul ne-ar fi adus la cunostinta ca ECU a fost inlocuit.
Morala articolului ar fi ca o informare reala si precisa cu operatiile anterioare din partea proprietarului duce atat la un timp mai scurt de reparatie cat si la scaderea pretului.
Durata acestei reparatii a fost destul de mare ,implicit si costurile.Problema ar fi fost mult mai usor rezolvata daca proprietrul ne-ar fi adus la cunostinta ca ECU a fost inlocuit.
Morala articolului ar fi ca o informare reala si precisa cu operatiile anterioare din partea proprietarului duce atat la un timp mai scurt de reparatie cat si la scaderea pretului.
![]() |
SPS cu GM MDI ECU Z16XE |
duminică, 30 iunie 2019
Peugeot 207 ECU Tricore MEV17.4
In acest tutorial prezint modul in care accesam un ECU Tricore cu Galletto V54.Am realizat acest tutorial deoarece am vazut foarte multe video de acest gen in care autorii foloseau diverse versiuni de Ktag impreuna cu BDM Frame si adaptorul specific pentru aceasta operatie.Am facut o replica la acestea in care arat cat de simplu si eficient este utilizarea Galletto pentru acest lucru.De asemenea prezint si documentatia de la Galletto pentru accesarea ECU Tricore.Parerea mea personala este ca aceasta este mult mai bine sistematizata,iar faptul ca este in format PDF si poate fi deschisa fara a avea programatorul cuplat la laptop, prezinta un avantaj.
ECU pe care l-am citit provine de pe in Peugeot207 an 2013 pe care l-am pregatit pentru a fi mutat pe o alta masina.Salvarea continutului se face fie full ,fie separat flash si eprom (in acesta se face virginizarea).
Asa cum am spus in tutorial,programatorul utilizat este unul cu rework,deoarece producatorul foloseste cateva componente de slaba calitate ,care compromit performantele programatorului.Va recomand achizitia acestui programator de la un dealer de incredere ,care va poate ghida in utilizarea lui.
joi, 27 iunie 2019
BDM Frame aluminium
Acest produs vine in continuarea articolului precedent.El este utilizat pentru realizarea conexiunii BDM cu calculatorul masinii.Bancul este realizat din metal masiv ,asigurand astfel o mare stabilitate si o conexiune sigura ,evitand efectul negativ al vibratiilor.
Locasul pentru dispunerea probelor este calibrat pentru utilizarea probelor de la Alientech.De mare utilitate pentru asigurarea unei acurateti sporite in pozitionarea probelor pe padurile portului BDM este si iluminarea backround.Iluminare este realizata prin utilizare LED ,care functioneaza la 12V.Avem nevoie astfel de un singur alimentator,pe care dupa pozitionare ilvom folosi la alimentarea ECU daca este necesar acest lucru.
Bancul este dotat si cu o placa acrilica gaurita.Cu ajutorul acesteia putem utiliza cele 4 probe pencil,necesare conexiunii Tricore sau Jtag.
Recomand achizitionarea acestui produs de pe linkul urmator BDM Frame aluminium.
duminică, 23 iunie 2019
BDM100 clona
In acest tutorial prezint programatorul pentru tuning BDM100. Acesta este un programator cu un pret foarte scazut ,dar are dezavantajul ca poate accesa ECU doar in conexiune BDM.Totusi el merita sa fie prezent in atelierele de electronica auto datorita unor caracteristici deosebite.Arhitectura programatorului este foarte simpla si se bazeaza pe utilizarea unui procesor Motorola HC11.Datorita caestui lucru el are posibilitatea sa lucreze pe orice sistem de operare ,fara cerinte deosebite de sistem.instalarea driverelor este foarte facila ,chiar intreaga instalare a software dureaza doar cateva minute.Destinatia principala a acestui programator este de a citi flashul si epromul ,iaracolo unde este necesar si flashul din procesorul MPC.Avand la dispozitie aceste date putem fie clona pentru inlocuire,fie sa ii crestem puterea sau orice alta modificare software dorim.Nu este de neglijat nici capacitatea de a citi separat epromul,in cazul in care dorim sa facem immo off.
O caracteristica importanta a acestui programator este cea de a avea capacitatea de a utiliza file cu extensia .dim,lucru pe carealte programatoare nu il pot face.
Pentru a putea utiliza cu succes acest programator recomand utilizarea adaptoarelor de la BDM Frame ,datorita faptului ca cele care sunt livrate odata cu programatorul sunt practic inutilizabile (veti gasi explicatia acestui lucru in cadrul tutorialului).
Daca informatiile prezentate va sunt de folos nu uitati sa sprijiniti activitatea canalului video prin SUBSCRIBE si SHARE!
vineri, 21 iunie 2019
Interfata Vag Can Pro
In acest videoclip fac prezentarea interfetei VCP6 pe care o comercializez pe siteul meu OBD2 Diagnoza Auto .Asa cum veti remarca,versiunea pe care o ofer spre achizitie poate functiona atat cu dongle cat si fara acesta ,fara a-si pierde din functionaliati.Cele doua versiuni sunt perfect compatibile,si cea cu dongle este necesara deoarece exista sisteme de operare pe care nu se poate instala patchul.
Interfata se remarca prin simplitate si fiabilitate.Punctul forte a acestei interfete este Guided function.Prin aceastea sint simplificate foarte mult procedurile de codare si adaptare a multor module .Cu ajutorul acestei interfete putem face si reflash la ECU utilizand file FRF sau SGO.
Sper ca informatiile oferite va vor fi de folos!
miercuri, 22 mai 2019
O noua interfata pentru Ford
Aceasta noua interfata dedicata gamei Ford si Mazda are posibilitati augmentate fata de versiunea mai veche Ford VCM2.In primul rand se remarca prin usurinta de instalare.Nu avem nevoie de masina virtuala sau de DFST (Deep Froze Time) ca la IDS98.01 sau 101.03.Interfata foloseste versiunea de IDS 110.01 instalata nativ.Se poate instala atat pe XP cat si pe Win 7 (recomandabil).Asa cum am spus,instalarea nativa reduce foarte mult timpul de instalare,de la 1h 30min,la aproximativ 15 minute.Daca nu reusim instalarea de pe CD,avem la dispozitie un link de download care este activ (am testat validitatea lui) de pe care il putem descarca.De asemenea ,daca urmarim descrierea din user manual,avem la dispozitie URL de la siteul producatorului de pe care putem descarca si o versiune superioara de IDS,113.03 daca dorim.La aceasta interfata,producatorii s-au straduit sa faca cat mai explicita metoda de instalare cat si accesul la softul care trebuie utilizat.Merita apreciat acest efort ,deoarece pana acum erau curente problemele cu Cd-urile si cu softurile provenite din aceasta zona.
Cu ajutorul acestei interfete putem efectua o diagnoza amanintita pe toate modelele marcii Ford.Trebuie evidentiat si faptul ca se poate executa si programare sa reprogramare a modulelor SH cu ajutorul acestei interfete.
vineri, 17 mai 2019
MiniPro TL866 vs 27C256 and 29F010
Aceste memorii flash fac parte dintr-o generatie tehnologica mai veche.Majoritatea programatoarelor moderne nu le mai cuprind in meniu.Totusi le intalnim destul de des in ECU masinii si atunci apare problema citirii si scrierii lor.Un exemplu tipic in acest sens este Audi A3 1,8T.Masina are immobilizatorul in ceasuri,acesta este MagnettiMarelli si se gaseste foarte rar.In cazul in care instrumentele de bord cedeaza,masina este blocata de immobilizator.Daca optam pentru solutia de immo off,vom avea nevoie sa citim si sa scriem flashul AM29F010B.Unul dintre putinele programatoare pe care le putem utiliza pentru acest lucru este MiniPro TL866A .Accesand linkul veti remarca faptul ca acesta este livrat cu un set intreg de adaptoare ,printre ele fiind si cel pentru capsula PLCC32 specifica acastei memorii.
Tutorialul reprezinta inca un argument pentru a avea in atelierele noastre de electronica auto acest programator.
Abonați-vă la:
Postări
(
Atom
)