duminică, 31 decembrie 2017

vineri, 29 decembrie 2017

VCDS 17.1.3- interfata dedicata gamei VAG

     Interfata de diagnoza dedicata gamei VAG (VW,Audi,Skoda,Seat) este VCDS, cunoscuta si sub numele de Vag-com.Aceasta interfata are numeroase variante,conform updateurilor care au aparut. Aceste updateuri au fost necesare datorita evolutiei tehnologice (adaugarii de noi protocoale de comunicare cu modulele masinii) cat si producerii de noi  modele pe care au fost dispuse module suplimentare fata de modelele mai vechi.Astfel ,versiunile mai vechi ale acestei interfete pot accesa modulele masinii doar pe K-line.Etapa ulterioara a constat in posibilitatea accesarii pe retea CAN,iar pentru ultima varianta s-a adaugat si protocolul de mare viteza UDS. Concomitent cu modificarea partii hardware a fost updatat si softul folosit de acesta Daca primele variante avea un numar de aproximativ 5000 de coduri cunoscute ,in prezent baza de date este de 21768 de coduri de eroare recunoscute.Softul cu care este utilizata aceasta interfata dispune si de o componenta EOBD generica,cu ajutorul careia putem citi si sterge codurile de eroare si pe alte marci .
   Asa cum spuneam exista numeroase versiuni ale acestei interfete. Ele sunt imperecheate cu varianta de soft pentru care a fost programata prin intermediul firmwareului scris in procesorul Atmega162 care echipeaza aceasta interfata.Astfel pentru a utiliza o interfata cu o varianta de soft superior este necesar sa ii facem reflash procesorului cu varianta de firmware necesara ,astfel incat sa fie recunoscut.La interfata originala reflashul se face automat pe USB.In cazul clonelor aceasta operatiune se executa manual cu ajutorul programatorului.Daca veti incerca sa updatati o clona cu softul original,ea va fi recunoscuta in blacklist si i se va injecta un firmware care va bloca procesorul definitiv facand-o inutilizabila.
VCDS 17.1.3

  Mai jos enumar functiile acestei interfete:
 Interfata functioneaza pentru modelele din 1995 pana la momentul actual, ale grupului Vag: VW, Skoda, Audi, Seat
-  Citeste, interpreteaza si sterge codurile de eroare (Diagnostic Trouble Codes) pe motor si module,
 - Baza de date are 21768 de coduri de eroare recunoscute;
 - editeaza si vizualizeaza parametrii masinii in timp real,
 - citeste kilometri reali din ECU (EDC 15 si EDC 16),
 - ofera posibilitatea de a programa functii ale modulului comfort, luminile de pe bord, dome light,      sau follow me home, schimbarea limbii computerului de bord,
 - adaptarea clapetei de acceleratie,
 - modificarea pozitiei de referinta pentru Xenon,
 - modificarea distantei senzorilor de parcare,
 - modificarea turatiei la relanti,
 - modificarea cantitatii de combustibil injectate in cilindrii la relanti
 - testarea si verificarea in timp real a functionalitatii injectoarelor si a sistemului de injectie si a tuturor senzorilor motorului, cutiei de viteze, a sistemului de aer conditionat si multe multe altele!
 - compatibil cu auto mai vechi ce folosesc K-line, L, K+L, Dual-K,
 -compatibil cu protocolul UDS
 - compatibil cu cele care necesita protocolul CAN (automobilele dupa 2004)
 - diagnoza, adaptare, recodare pe module Motor, Airbag, ABS, Clima, A/C, Radio, Navi, Servodirectie, Commfort, etc;
 - conectare la laptop/computer prin mufa USB;
 - reseteaza indicatorul de service din bord, pentru intervalele de service fixe si variabile,
 - se pot afisa parametrii live in forma grafica
 - citeste automat codurile de eroare de la toate sistemele din masina prin functia AUTOSCAN (pt masinile cu retea CAN);
 -suporta LONG CODING!!!
Dispune de o protectie reala la conectarea accidentalala net.
  Este bine sa va informati si sa cereti referinte detaliate vanzatorului daca va decideti sa va achizitionati o asemenea interfata,deorece exista clone de o calitate foarte slaba ,carefie nu pot accesa diferite module ,fie cedeaza in foarte scurt timp. O clona de calitate o puteti gasi AICI
http://www.diagnoza-auto.net/products/vcds-17-1-3/
Panou lucru VCDS 16.80

joi, 28 decembrie 2017

Scaunul pentru copil

  Vedem zilnic in media  accidente grave in care sunt implicati si copii.O statistica dureroasa ne arata ca in fiecare zi, cinci persoane decedeaza pe drumurile din România,multe fiind copii.
Adeseori chiar parintii sunt cei care creeaza premisele unor accidente in care sunt implicati micutii,supralicitand masurile de siguranta pe care le-au implementat producatorii auto.Vedem de multe ori copii dispusi pe scaunul din fata al masinii,
fara centura. Daca lor nu le pasa ca pun in pericol viata copilului,codul rutier sanctioneaza aceasta inconstienta.
 Prevederile Codului rutier:
In articolului 97 din Hotărârea pentru aprobarea regulamentului de aplicare a OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, copiii cu vârsta mai mică de 12 ani sau cu înălţimea mai mică de 150 cm trebuie să poarte centuri de siguranţă adaptate greutăţii şi dimensiunilor lor, iar cei cu vârsta mai mică de trei ani se transportă numai în dispozitive de reţinere omologate.
De asemenea, acelaşi articol legislativ spune că este interzisă transportarea copiilor mai mici de 12 ani pe scaunele din faţă, chiar dacă sunt ţinuţi în braţe de persoane majore. Dacă aceste reguli nu sunt respectate de către şofer, el este pasibil de amenda.
Amenda reprezinta cel mai inconvenient in acest caz in comparatie cu faptul ca involuntar diminueaza dramatic şansele de supravieţuire ale unui copil în cazul unui accident.
  Asadar chiar legea impune utilizarea scaunelor pentru copii.Scaunele de maşină pentru copii se aleg în funcţie de greutatea şi înălţimea copilului. Ca regulă generală, bebeluşii se transportă în scaune care se fixează cu spatele la direcţia de mers a maşinii. Este recomandabil ca părinţii să utilizeze un astfel de scaun până când copilul cântăreşte cel puţin 9 kg şi poate sta în picioare fără ajutor cel puţin 30 de minute.
Doar după ce copilul depăşeşte aceste limite, părinţii îi pot schimba scaunul cu unul care se fixează cu faţa la direcţia de mers a maşinii.
Pe piaţă există trei tipuri de scaune auto pentru copii: scaune care se fixează cu spatele la direcţia de mers (pentru copii de până la 13 kg sau 12-15 luni), scaune care se fixează cu faţa la direcţia de mers (pentru copii cu greutatea cuprinsă între 9-18 kg sau până la vârsta de patru ani) şi scaune înălţătoare (pentru copii cu greutatea cuprinsă între 15-36 kg sau cu vârste cuprinse între cinci şi 12 ani).
Multe modele auto produse în ultimii ani au scaune înălţătoare încorporate în bancheta din spate, aşa că, dacă aveţi copii şi căutaţi o nouă maşină, puteţi alege sa includa si aceasta optiune.
  Modalitati de fixarea scaunului pentru copii:
Există două sisteme de prindere pentru scaunele de maşină pentru copii – ISOFIX şi cu centură (sau, în termeni oficiali, ECE R44.03/ECE R44.04). Scaunele care folosesc sistemul de prindere ISOFIX (International Standards Organisation FIX) sunt mai sigure decât cele cu prindere prin centură fiindcă se fixează strâns şi nu permit mişcarea scaunului odată ce a fost montat.
Scaunele cu ISOFIX trebuie folosite într-o maşină care are în dotare puncte de prindere ISOFIX, dar ar trebuie să fie destul de uşor să găseşti o maşină cu aşa ceva,deoarece majoritatea modelelor noi au instalateaceste puncte de fixare.
   Montarea scaunului pentru copii:
Scaunele pentru copii pot fi montate atât pe scaunul din dreapta-faţă, cât şi pe bancheta din spate,in functie de prevederile producatorului din instructiunile de utilizare. Exista o recomandare a celor de la EuroNCAP ca scaunele pentru copii să fie montate doar pe bancheta din spate, fiindcă oferă mai multă siguranţă pentru cei mici,dar aceasta nu este obligatorie.
Motivul pentru care trebuie dezactivat airbagul dreapta-faţă atunci când se montează un scaun auto pentru copil pe scaunul pasagerului din dreapta-faţă este ca in momentul declansarii poate produce accidente mai grave decat daca nu ar fi actionat.
De asemenea, dacă un scaun de copil cu spatele către sensul de mers e montat pe scaunul din dreapta-faţă, airbagul pentru pasagerul din dreapta trebuie dezactivat. La cele mai multe maşini, airbagul pasagerului poate fi dezactivat prin intermediul unui butuc acţionat cu cheia de contact. Dacă airbagul pasagerului nu poate fi dezactivat, atunci scaunul copilului trebuie montat neapărat pe bancheta din spate.
   Alte recomandări
Nu aduceti modificari niciodată scaunului copilului deoarece aceasta ii poate scadea rezistenta iar in cazul unui impact nu-si va indeplini rolul.
Dacă montezi un scaun de copil pe scaunul din dreapta-faţă, asigură-te că scaunul maşinii e poziţionat cât mai în spate cu putinţă. Astfel, scaunul copilului e mai departe de bord, ceea ce duce la un risc mai scăzut de rănire în cazul unui accident frontal.
Dacă obişnuieşti să scoţi din maşină scaunul copilului, asigură-te că îl remontezi corect de fiecare dată. Dacă scaunul stă tot timpul în maşină, verificati periodic dacă e fixat corect.
Evitati scaunele pentru copii vândute la mâna a doua. Nu se poate sti in ce stare se află sau dacă au fost implicate într-un accident.
Scaunele ieftine nu reprezinta o solutie prea stralucita ,deoarece pot să fie acoperite cu materiale de proastă calitate, care îl fac pe copil să transpire şi, deci, să nu stea confortabil. Nu pare mare lucru, dar un bebeluş care nu stă confortabil o să-şi facă simţită prezenţa destul de zgomotos şi s-ar putea să te facă să-ţi iei ochii de la drum.

miercuri, 27 decembrie 2017

Amortizoarele masinii

   Atunci cand ne gandim la  întretinerii unei masini avem invedere mai ales inlocuirea consumabilelor. Este firesc sa schimbam conform recomandarilor tehice ale producatorului uleiul, filtrul de ulei,filtrul de aer si cel de polen, placutele de frâna si chiar discurile de frâna atunci cand observam sau ni se spune ca uzura acestora este prea accentuata.
  Putini conducatori auto se  gândesc si la amortizoare, cu toate ca uzura acestora schimba mult comportamentul unei masini si poate duce la pierderea controlului în situatii care genereaza reactii neprevazute. De obicei,majoritatea schimba amortizoarele atunci cand acestea devin zgomotoase,in rest considerandu-le bune. Un amortior poate fi uzat chiar si daca nu genereaza zgomote care sa diminueze comfortul pasagerilor.
  Arcurile si barele stabilizatoare sunt destinate sa sustina masa masinii si sa controleze transferul de mase, amortizoarele controleaza rata transferului de mase, o functie total diferita. Acestea sunt responsabile de mentinerea cât mai buna a contactului dintre roti si carosabil.Cu alte cuvinte ,rostul acestora este de absorbi socurile si de a elibera gradual energia cinetica a acestora.

   Amortizoarele uzate afecteaza comportamentul general al masinii. Iata câteva dintre problemele care apar atunci când uzura amortizoarelor depaseste anumite limite.

  - controlul vehicolului se pierde  mult mai usor în viraje;

  - creste distanta de frânare, pentru ca amortizoarele nu mai controleaza eficient rata transferului de mase si aderenta la carosabil a  anvelopei scade;

  - eficienta sistemelor ABS si ESP nu mai este la fel de buna ,lipsa de stabilitatea a masinii facandu-le sa nu poata anticipa comportamentul acesteia corect;

  - pe suprafete umede apare fenomenul de acvaplanare,chiar si la viteze mici, pentru ca amortizorul nu mai reuseste sa pastreze roata în contact permanent cu suprafata carosabila.

  -anvelopele se uzeaza mai repede,datorita modificarii geometriei, la fel si alte componente ale suspensiei (in special bucsele);

  -datorita oscilatiei masinii la denivelari, pe lânga disconfortul ocupantilor masinii, luminile îi vor deranja pe conducatorii auto care vin din sens opus;

  In consecinta, este bine sa verificati si  amortizoarele masinii atunci cand aveti posibilitatea. Acest lucru se poate face pe un stand special care determina procentual rata de uzura a acestora  in raport cu un amortizor nou. Odata cu schimbarea cauciucurilor si trecerea la cele de sezon se poate face o verificare vizuala a scurgerilor de ulei din amortizor, aparitia acestora indicand clar deteriorarea amortizorului respectiv. Se poate face si un test simplu, empiric ,care ofera informatii despre starea amortizorelor. Se apasa puternic în dreptul unei roti si se elibereaza rapid. Daca masina revine la pozitia initiala fara  miscari ulterioare, amortizoarele sunt în functionale. Daca face o miscare de balans în plus, amortizoarul trebuie inlocuit. O solutie de compromis ar fi reconditionarea acestora,cu conditia sa apelam la un atelier autorizat care poate oferi garantie asupra lucrarii.

marți, 26 decembrie 2017

Acte necesare preschimbarii permisului auto

  Este bine sa verificam valabilitatea permisului de conducere ,astfel incat sa evitam sa conducem cu un permis a carui valabilitate a expirat .Aceasta fapta este incadrata la contraventii (clasa III) si este sanctionata cu 6la 20 de puncte ,respectiv 870 la 2900lei.Ideal ar fi sa ne adresam organelor competente inainte de expirarea acestuia (nu mai este necesara vizita medicala).Daca totusi am neglijat acest aspect ,iata ce documente trebuie sa avem pentru a solicita preschimbarea unui permis expirat:

1. Cererea titularului  – se editează informatic la ghiseu și se înmânează titularului pentru a o semna și pentru a completa informațiile privind fișa medicală și dovada plății  contravalorii permisului de conducere;

2. în cazul cetăţenilor români, actul de identitate al titularului, în original şi copie, din care rezultă că acesta are domiciliul sau reşedinţa în România,

3. în cazul cetăţenilor străini, carte de rezidenţă, permis de şedere, certificat de înregistrare însoţit de paşaport, paşaport diplomatic/serviciu;

4. Dovada plăţii contravalorii permisului de conducere (68 lei) – se poate achita la ghiseu, la CEC sau prin mandat postal

5. Permisul de conducere in original, în cazul deteriorării acestuia sau pentru schimbarea numelui. În cazul pierderii sau furtului permisului de conducere, titularul declară acest fapt prin completarea în mod corespunzător a cererii (prin bifarea căsuţelor corespunzătoare);

6. Documentul emis de o unitate medicală autorizată, în original şi copie, din care rezultă că titularul este apt din punct de vedere medical să conducă autovehicule din categoria pentru care solicită eliberarea permisului de conducere

luni, 25 decembrie 2017

Clasamentul primelor 10 masini vandute pe piata europeana

Fiind finalul anului,apar tot felul de clasamente ale producatorilor auto.Iata unul dintre ele ,referitor la vanzarile totale pe piata europeana .Se remarca destul de clar suprematia grupului VAG ,care pare sa fi trecut cu brio de scandalul Dieselgate.Pe locul2 se situeaza grupul Renault-Nissan(interesanta mai ales prin nr de Qashqai vandute,pozitie care o mentine de cativa ani.Sa speram ca la anul vom putea include si Dusterul in acest clasament.

1. Volkswagen Golf – 445,206 unitati;
2. Renault Clio – 298,990 unitati;
3. Volkswagen Polo – 255,370 unitati;
4. Ford Fiesta – 237,770 unitati;
5. Nissan Qashqai – 230,860 unitati;
6. Peugeot 208 – 225,198 unitati;
7. Opel/Vauxhall Corsa – 221,497 unitati;
8. Volkswagen Tiguan – 218,238 unitati;
9. Skoda Octavia – 214,329 unitati;
10. Opel/Vauxhall Astra – 204,742 unitati;

sâmbătă, 23 decembrie 2017

Tester BMW

   Unul din cele mai bune testere pentru marca BMW este BMW ICOM A2+B+C.Numele este destul de exotic si nu spune prea multe.Acesta este testerul folosit in toate reprezentantele BMW . El are capacitatea de a efectua diagnoza la un nivel superior pe toate modelele acestei marci ,de la primele modele care au avut implementata optiunea de diagnoza on board ,pana la ultimile aparitii din seria F10 si F35.Nu se limiteaza doar la diagnoza ,el putind fi folosit si la programare offline.
  Numele destul de straniu ale acestui tester vine de la cele trei componente ale sale ,respectiv modulele A2, B si C. A2 (este denumit asa pentru ca este a doua versiune a acestui modul,upgradata fata de versiunea anterioara) permite diagnoza pe masinile generatie noua,dotate cu DLC cu standard OBD2 .Ea se cupleaza la laptop prin intermediul retelei LAN .
  Modulul B este utilizat pentru accesrea modulelor masinii pe reteaua de mare viteza pe fibra optica  (este necesara mai ales in cazul upgradeului de navigatie,volumul de date transmis si scris fiind foarte mare).Fara acest modul reprogramarea dura foarte mult de ordinul orelor.
    Modulul C este destinat modelelor mai vechi ale acestei marci, care erau dotate cu mufa cu 20 de pini in compartimentul motor.

http://www.diagnoza-auto.net/products/bmw-icom-a2-b-c/
BMW ICOM A2+B+C


vineri, 22 decembrie 2017

Cel mai bun anunt auto

   Tot colindind pe siteurile de vanzari auto ,pe langa anunturile sablon cu masini recent aduse ,nerulate in tara ,etc ,mi-a atras atentia unul cu totul deosebit .
    Anuntul suna asa:
,,BMW seria 7 de vanzare, primul proprietar.
Niciodata lovita sau indoita, a fost condusa de domn in varsta cu piciorul drept mai scurt, astfel incat nu putea apasa acceleratia pana la capat.
Impecabila, masina pentru pretentiosi. ”
   Nu stiu daca autorul a vandut masina sau nu ,dar cu siguranta merita un premiu pentru originalitate

joi, 21 decembrie 2017

Clasificare piese auto

   Cunoasterea clasificarii pieselor auto ne ajuta in luarea deciziei de comanda atunci cand cumparam online piese auto .Astfel pe langa criteriul piretului este bine sa il adugam si pe acesta pentru afce cea mai buna alegere .
   Asadar piesele pot fi clasificate in trei categorii importante.
1.Piese OE (Original equipement); acestea au sigla marcii auto si logoul producatorului .Ele mai sunt denumite si piese de prim montaj si au pret ridicat in compartie cu celelate ,dar avem certitudinea ca sunt de o calitate foarte buna .Aceste piese sunt vandute de catre producatorul marcii auto direct comerciantilor.
2.Piese OEM (Original equipement manufacturier) ,au inscriptionat doar logoul producatorului ,fara a fi si sigla marcii .Sunt de buna calitate ,pret rezonabil .Ele sunt livrate de producator direct comerciantilor fara a fi implicata marca auto  careia ii  sunt destinate .
3.Piese AFTERMARKET sunt piese care sunt produse de producatori diferiti fata de cei OE sau OEM , care au cumparat dreptul de a produce aceste piese de la acestia . Piesele aftermarket sunt lowcost dar din pacate de multe ori nu au calitatea ceruta si ne trezim cu surprize neplacute.
   In momentul achizitiei este bine sa cereti referinte despre clasa in care se incadreaza piesele comandate ,pentru a putea corela exigentele dvs cu bugetul alocat.