vineri, 29 decembrie 2017

VCDS 17.1.3- interfata dedicata gamei VAG

     Interfata de diagnoza dedicata gamei VAG (VW,Audi,Skoda,Seat) este VCDS, cunoscuta si sub numele de Vag-com.Aceasta interfata are numeroase variante,conform updateurilor care au aparut. Aceste updateuri au fost necesare datorita evolutiei tehnologice (adaugarii de noi protocoale de comunicare cu modulele masinii) cat si producerii de noi  modele pe care au fost dispuse module suplimentare fata de modelele mai vechi.Astfel ,versiunile mai vechi ale acestei interfete pot accesa modulele masinii doar pe K-line.Etapa ulterioara a constat in posibilitatea accesarii pe retea CAN,iar pentru ultima varianta s-a adaugat si protocolul de mare viteza UDS. Concomitent cu modificarea partii hardware a fost updatat si softul folosit de acesta Daca primele variante avea un numar de aproximativ 5000 de coduri cunoscute ,in prezent baza de date este de 21768 de coduri de eroare recunoscute.Softul cu care este utilizata aceasta interfata dispune si de o componenta EOBD generica,cu ajutorul careia putem citi si sterge codurile de eroare si pe alte marci .
   Asa cum spuneam exista numeroase versiuni ale acestei interfete. Ele sunt imperecheate cu varianta de soft pentru care a fost programata prin intermediul firmwareului scris in procesorul Atmega162 care echipeaza aceasta interfata.Astfel pentru a utiliza o interfata cu o varianta de soft superior este necesar sa ii facem reflash procesorului cu varianta de firmware necesara ,astfel incat sa fie recunoscut.La interfata originala reflashul se face automat pe USB.In cazul clonelor aceasta operatiune se executa manual cu ajutorul programatorului.Daca veti incerca sa updatati o clona cu softul original,ea va fi recunoscuta in blacklist si i se va injecta un firmware care va bloca procesorul definitiv facand-o inutilizabila.
VCDS 17.1.3

  Mai jos enumar functiile acestei interfete:
 Interfata functioneaza pentru modelele din 1995 pana la momentul actual, ale grupului Vag: VW, Skoda, Audi, Seat
-  Citeste, interpreteaza si sterge codurile de eroare (Diagnostic Trouble Codes) pe motor si module,
 - Baza de date are 21768 de coduri de eroare recunoscute;
 - editeaza si vizualizeaza parametrii masinii in timp real,
 - citeste kilometri reali din ECU (EDC 15 si EDC 16),
 - ofera posibilitatea de a programa functii ale modulului comfort, luminile de pe bord, dome light,      sau follow me home, schimbarea limbii computerului de bord,
 - adaptarea clapetei de acceleratie,
 - modificarea pozitiei de referinta pentru Xenon,
 - modificarea distantei senzorilor de parcare,
 - modificarea turatiei la relanti,
 - modificarea cantitatii de combustibil injectate in cilindrii la relanti
 - testarea si verificarea in timp real a functionalitatii injectoarelor si a sistemului de injectie si a tuturor senzorilor motorului, cutiei de viteze, a sistemului de aer conditionat si multe multe altele!
 - compatibil cu auto mai vechi ce folosesc K-line, L, K+L, Dual-K,
 -compatibil cu protocolul UDS
 - compatibil cu cele care necesita protocolul CAN (automobilele dupa 2004)
 - diagnoza, adaptare, recodare pe module Motor, Airbag, ABS, Clima, A/C, Radio, Navi, Servodirectie, Commfort, etc;
 - conectare la laptop/computer prin mufa USB;
 - reseteaza indicatorul de service din bord, pentru intervalele de service fixe si variabile,
 - se pot afisa parametrii live in forma grafica
 - citeste automat codurile de eroare de la toate sistemele din masina prin functia AUTOSCAN (pt masinile cu retea CAN);
 -suporta LONG CODING!!!
Dispune de o protectie reala la conectarea accidentalala net.
  Este bine sa va informati si sa cereti referinte detaliate vanzatorului daca va decideti sa va achizitionati o asemenea interfata,deorece exista clone de o calitate foarte slaba ,carefie nu pot accesa diferite module ,fie cedeaza in foarte scurt timp. O clona de calitate o puteti gasi AICI
http://www.diagnoza-auto.net/products/vcds-17-1-3/
Panou lucru VCDS 16.80