marți, 19 decembrie 2017

Utilizarea masinii in sezonul rece

  Este bine sa ne pregatim masina din timp pentru sezonul rece ,astfel incat sa nu ne surprinda ca pe onor autoritatlile noastre.Iata cateva lucruri ,care nu costa foarte mult si ne feresc de surprize neplacute pe timpul iernii:
  1.Verificarea concentratiei antigelului.Punctul de inghet al acestuia se determina foarte usor cu ajutorul unui densimetru special.Aceasta verificare este bine sa nu o ignoram mai ales daca am avut interventii majore asupra motorului (segmentari,rectificari chiulasa,etc).
  2.Verificarea starii bateriei  si a sistemului de incarcare  a masinii . Este bine stiut ca o baterie descarcata sau suficient incarcata poate ingheta,lucru care o poate face sa cedeze prin deteriorarea placilor.Pe timp de iarna bateria este solicitata mai intens ,datorita pornirii mai dificile ,de aceea ea trebuie sa fie in perfecta stare.
   3.Daca tot treceti pe la service pentru verificarea bateriei,cereti sa va verifice si bujiile incandescente.Pe timp de vara multi ignora cest lucru ,insa pe timp de iarna o bujie sau doua arse fac ca pornirea sa fie foarte greioaie sau imposibila .
   4.Inlocuirea lichidului de stergator de parbriz.Este bine sa nu combinam lichidul de vara cu cel de iarna .Combinatia dintre cele doua poate duce la un lichid care cristalizeaza la temperaturi apropiate de zero grade ,iar in momentul in care vom dori sa utilizam pompa de stergator de parbriz aceasta va ceda .In cazul masinilor dotate si cu stergator luneta vom actiona pompa pana va fi inlocuit tot lichidul de vara de pe traseu.Daca acesta ramine va forma dopuri de gheata si nu vom putea folosi aceasta facilitate.
  5.In locuirea anvelopelor cu cel de iarna .Multe persoane folosesc anvelope all season ,dar aceasta reprezinta un compromis .Anvelopele de iarna sunt net superioare si asigura o aderenta mult mai sporita ,asigurand un coeficient de siguranta mult mai rdicat pentru sofer si persoanele aflate in masina.
   6.Dotati-va masina cu mateialele specifice acestui sezon.De nelipsit sunt racleta pentru parbriz , lopata pentru zapada si lanturile antiderapante .Nu se stie cand avem nevoie de ele si lipsa lor poate duce la neplaceri majore sau accidente grave.
   7.Folositi sparay antinghet in yalele masinii.Este bine ca pe toate chederele  sa dam cu silicon pentru a preveni lipirea acestora si in consecinta blocarea portierei.
   Pe langa acestea vom modifica putin stilul de condus.Nu vom pleca imediat dupa pornire ,vom lasa motorul pornit cateva momente cat ne curatam parbrizul.Este bine ca acesta sa il curatam cu racleta si abia la final sa folosim stergatoarele altfel vom deteriora lamele stergatoarelor. In cazul caderii masive de zapada nu ezitati sa curatati stratul de zapada si de pe plafonul masinii .Acesta poate aluneca pe parbriz si va poate obtura vederea in momentul franarii.Nu vom actiona geamurile electrice daca acestea sunt acoperite cu gheata .Acestea vor fi curatate intai pentru a evita arderea motoraselor sau deteriorarea macaralei .Evitati sa loviti direct elementele de plastic ,deoarece acestea devin casante si se pot sparge ,fiind necesara inlocuirea lor.Se va pulveriza spray pentru dezghetare pe acestea ,si dupa ce acesta i-si face efectul se va indeparta gheata de pe ele .Vom verifica stergatoarele sa nu fie blocate de gheata si abia dupa indepartarea acesteia le vom utiliza .

2 comentarii :

  1. sunt sfaturi generale,orice sofer bun face asta

    RăspundețiȘtergere
  2. de acord cu dvs ,nu strica sa le reamintim totusi , mai ales pentru incepatori

    RăspundețiȘtergere